belly-2354_960_720

Otyłość brzuszna – jak z nią walczyć?

Otyłość brzuszna to jeden z najczęściej występujących typów otyłości zarówno wśród dorosłych, jak i dzieci. Efekty w postaci nieestetycznego wyglądu to jednak niewiele w porównaniu do negatywnych konsekwencji zdrowotnych. Tłuszcz skupiony na brzuchu jest znacznie bardziej niebezpieczny niż ten występujący w miejscach takie jak pośladki czy uda – otyłość brzuszna doprowadzić może do rozwoju cukrzycy, nadciśnienia, miażdżycy czy zwyrodnienia stawów. Warto jak najszybciej podjąć decyzję o zdecydowanej walce z oponką na brzuchu, modyfikując dietę i eliminując z niej przetworzone produkty, a także wprowadzając regularną aktywność fizyczną. Dodatkowym sposobem, przydatnym zwłaszcza w przypadku otyłości typu jabłko, mogą być zabiegi z zakresu medycyny estetycznej.

 

PRZYCZYNY OTYŁOŚCI BRZUSZNEJ

Otyłość brzuszna, czyli inaczej “otyłość androidalna” dotyka częściej mężczyzn niż kobiety. Jej przyczyn upatruje się zazwyczaj w problemach hormonalnych, a także przyjmowaniu niektórych leków lub nawet przewlekłego stresu. Odkładająca się na brzuchu tkanka tłuszczowa to często negatywny rezultat diety i braku ruchu. Lekko wystający brzuszek nie musi od razu oznaczać otyłości brzusznej, warto jednak podjąć działania mające poprawić sylwetkę jak najszybciej. Mniejsza sprawność ruchowa, zagrożenie chorobami, zaburzenia postawy i kompleksy często utrudniają codzienne funkcjonowanie i mają znaczny wpływ na kondycję psychiczną. Rozpoznanie otyłości brzusznej definiuje się poprzez pomiar obwodu pasa. Przewyższenie dopuszczalnych norm u kobiet rozpoczyna się od 88, a u mężczyzn od 94 cm.

JAK SPALIĆ NIECHCIANY TŁUSZCZ?

W przypadku leczenia otyłości brzusznej należy zmodyfikować dietę i zastosować odpowiednie ćwiczenia fizyczne. Wiele z tych zaleceń jest wspólnych dla walki z każdym rodzajem otyłości – woda (minimum 2l dziennie), zioła, warzywa, owoce, razowe pieczywo, białe mięso i ryby bogate w kwasy omega 3 oraz omega 6 to produkty, które na stałe powinny zagościć w codziennym jadłospisie. Koniecznie należy także wprowadzić regularną aktywność fizyczną. W zależności od stanu zdrowia osoby należy wprowadzać ją stopniowo, najlepiej 3 razy w tygodniu po 40 minut z umiarkowaną intensywnością. Zakres ten z czasem można zwiększać i urozmaicać o dodatkowe formy takie jak ćwiczenia na siłowni czy gimnastykę. Na początek zaleca się marsze, pływanie czy jazdę na rowerze.

ZABIEGI WSPOMAGAJĄCE SPALANIE TKANKI TŁUSZCZOWEJ

Rozwój nowoczesnej medycyny estetycznej sprawił, że dostęp do najnowszych technik i metod przestał stanowić problem. Znane liposukcje powoli zastępowane są bezinwazyjnymi, minimalizującymi poziom ingerencji zabiegami. Dobrym przykładem może być np. wykorzystanie fal dźwiękowych dzięki Liposunix. Zastosowanie energii skutkuje rozbiciem wybranych komórek tłuszczowych w organizmie bez naruszenia tkanek pobocznych. Organizm stopniowo i samoistnie usuwa tłuszcz na zewnątrz – możliwe jest zmniejszenie obwodu talii nawet o 2,5 cm. Przy leczeniu otyłości brzusznej zastosowanie Liposunix właśnie w tym obszarze to doskonały sposób na przyspieszenie terapii i pomoc w redukcji szczególnie opornych na spalenie obszarów. Zabieg dostępny w SkinClinic można przeprowadzać zarówno pojedynczo, jak i w seriach, co zwiększy i zoptymalizuje uzyskane efekty.

 

Więcej o Liposunix znajdziesz na stronie: www.skinclinic.pl