odchudzanie3

Jak schudnąć? Poradnik dla początkujących

Walka z nadwagą – ten temat zawsze będzie na czasie. Na redukcję tkanki tłuszczowej nie ma jednego złotego sposobu; aby zadbać o swoją sylwetkę na dłużej trzeba zmienić nawyki i styl życia. Dla niektórych może brzmieć to nierealnie, jednak ten skuteczny sposób przyniesie Ci nie tylko piękny wygląd ale znacznie lepsze samopoczucie i zdrowie. Od czego zacząć jeśli chcemy zawalczyć o szczupłą sylwetkę i zdrowie?

Jesteś tym, co jesz

Pierwszą rzeczą w procesie odchudzania jest zmiana nawyków żywieniowych i przeanalizowanie dotychczasowych przyzwyczajeń. Często w pędzie codziennych obowiązków nawet nie patrzymy na to co jemy, w jakich ilościach i odstępach czasowych. Wg. danych Światowej Organizacji Zdrowia człowiek dorosły powinien jeść 5 posiłków dziennie w mniejszych porcjach, mniej więcej co 3 godziny. Z tych pięciu natomiast – 3 posiłki powinny stanowić pożywienie główne (takie, z którego organizm pobiera główne źródło energii, bogate w wartościowe składniki odżywcze) i 2 posiłki uzupełniające – mniejsze, takie które podtrzymają metabolizm i zniwelują ewentualny głód do kolejnego głównego posiłku. Bardzo ważną kwestią jest przyjmowanie płynów – minimum 1,5 litra wody; nie zaliczają się do tego zupy, kawa lub herbata. Do przyjętych płynów możemy zaliczyć wodę mineralną a uzupełnienie mogą stanowić napary z ziół. Picie wody to bardzo ważny czynnik przy odchudzaniu – dobrze nawodniony organizm nie zatrzymuje w sobie wody i regularnie wypłukuje toksyny. Kiedy dopiero rozpoczynasz wprowadzanie zmian rób to powoli i uważnie, a przede wszystkim konsekwentnie – na sam początek zadbaj o wodę, pozbądź się wszelkich produktów przetworzonych, gotowych dań, zupek instant, słodyczy. Zaplanuj na każdy dzień minimum jedną (a lepiej dwie, trzy) porcje warzyw i owoców. Spróbuj zmniejszyć ilość pitej kawy i herbaty (zredukuj ilość cukru dodanego) na rzecz naparu z  wybranych ziół których przyjmowanie wspomaga odchudzanie i modelowanie sylwetki.

Aktywny znaczy szczęśliwszy

Powołując się po raz kolejny na WHO (World Health Organisation), minimum aktywności fizycznej dla utrzymania dobrego zdrowia to wysiłek co najmniej 20 minut każdego dnia. Aktywność fizyczna powinna być umiarkowana, tj. nasze tętno podczas ćwiczeń powinno oscylować w przedziale 50-70% tętna maksymalnego danej osoby. Podczas procesu odchudzania samo odżywianie to za mało – aktywność fizyczna to podstawa w modelowaniu naszej sylwetki i redukcji powstałego już tłuszczu. Korzyści z uprawiania rekreacji ruchowej i aktywnego wypoczynku są nieocenione – ważną kwestią poza spalaniem tkanki tłuszczowej jest poprawa dobrostanu psychicznego. Jeśli ciężko Ci się zmobilizować do treningu spróbuj zacisnąć zęby i wytrwać w postanowieniu – zobaczysz, że za jakiś czas do sportu nikt nie będzie musiał Cię zmuszać. Spróbuj zadbać o komfortowy strój i wybierz bardziej preferowane formy – jeśli lepiej zabrać Ci się do działania w towarzystwie – zapisz się na zajęcia grupowe albo namów znajomych na wspólne regularne treningi. Uprawiaj formy wymiennie i postaw na ćwiczenia cardio – zajęcia wydolnościowe, które najbardziej sprzyjają schudnięciu. I najważniejsze – konsekwencja i systematyczność! Aktywność fizyczna “z doskoku” bez regularnych treningów nie przyniesie rezultatów.

Dodatkowe zabiegi wspomagające – Liposunix

Proces odchudzania możemy wspomagać dodatkowo zabiegami na nasze ciało, mającym właściwości modelujące, ujędrniające i redukujące tkankę tłuszczową. Odpowiednio dobrany zabieg w połączeniu z konsekwentną zmianą trybu życia w zakresie odżywiania i aktywności fizycznej może spotęgować efekt i być dobrą motywacją do dalszej pracy. Innowacyjną metodą wspomagającą odchudzanie jest zabieg Liposunix – z wykorzystaniem ultradźwięków. Jest on dedykowany osobom, których celem jest redukcja tkanki tłuszczowej w sposób bezpieczny i bezinwazyjny, bez użycia skalpela. Ultradźwięki rozbijają komórki tłuszczowe, które następnie w przeciągi kilku tygodni po zabiegu są naturalnie wydalane przez organizm. Znajduje to zastosowanie zwłaszcza w przypadku miejscowo występującej tkanki tłuszczowej, opornej na odchudzanie. Jednocześnie metoda ta daje efekty w postaci elastycznej, ujędrnionej skóry, redukcji cellulitu, Już nawet jeden zabieg daje efekt jednego rozmiaru ubrania w dół! Taki zabieg w połączeniu z odpowiednim stylem życia z pewnością zwielokrotni rezultat i sprawi, że osiągniesz zamierzony cel.

Więcej o Liposunix i innych zabiegach modelujących znajdziesz na stronie: www.skinclinic.pl.